ДОШКОЛЁНОК - развитие ребенка, подготовка к школе в Киеве

Главная Физическое развитие Підготовка руки дошкільника до письма


Підготовка руки дошкільника до письма

У дітей 5—6 років з'являється бажання писати. Часто можна почути від малюка: «Подивись, яка буква у мене вийшла?», «А я вмію писати всі букви!», «Я написала слово «мама», "Чи правильно я написала?"
Діти старшого дошкільного віку намагаються писати будь-яке слово друкованими буквами, при цьому спотворюють їх. А деякі діти звертаються до батьків із проханням навчити їх писати так, як пишуть дорослі, тобто писаними буквами. Чи потрібно ще до школи вчити дитину писати?

 






Навчання письму
— більш складна справа, ніж навчання читанню, і вимагає спеціальних умінь і знань. Навички неправильного письма, засвоєні в дитинстві, іноді залишаються на все життя. Не рекомендується в умовах сімейного виховання вчити дитину писати букви і слова до школи, оскільки більшість батьків не ознайомлені з сучасною системою письма у школі. Початковий етап оволодіння письмом для першокласників дуже важкий. Тому уникнути багатьох труднощів, пов'язаних з ним, допоможе правильно організована підготовка руки дитини до письма. Що ж охоплює підготовка руки дитини до письма?

Насамперед, розвиток кисті руки і дрібних м'язів пальців; вміння координувати рухи руки, пальців, очей, передпліччя; розвиток окоміру (вміти визначити центр, середину, підпорядкувати рухи руки зору, контролю свідомості); уміння діяти за зразком; формування просторових уявлень (зліва, справа, внизу, над і під лінією, між лініями); розвиток плавності, точності і ритму рухів; уміння проводити протягом 0,5—1 хв безвідривні рухи олівцем на папері, в зошиті; ознайомлення із зошитом, уміння орієнтуватись на сторінках і лінійках зошита.

Дошкільникові  слід придбати зошити в одну лінію, простий (м'який) і кольорові олівці. Варто подбати і про робоче місце дитини. Це може бути окремий дитячий стіл і стільчик або звичайний письмовий стіл, стілець відповідно зросту дитини. Важливо забезпечити правильну позу. Під час письма ноги обов'язково повинні стояти на підлозі під кутом 45° (не висіти, не бути занадто зігнутими) або впиратись у підставку для ніг. Руки — вільно лежати на столі. Віддаль між столом і тулубом повинна дорівнювати ширині долоні. Віддаль очей від зошита — 30— 35 см. Потрібно стежити, щоб зошит лежав під певним кутом і ліва рука підтримувала його, права рука лежала на столі. При користуванні олівцем слідкувати, щоб палець дитина тримала на 2,5 см від загостреного кінця олівця. Не загострений кінець олівця повинен «дивитись» у праве плече.

Добре, якщо батьки мають настільну розліновану грифельну дошку з різнокольоровою крейдою. Перш ніж учити дитину писати, слід ознайомити її з зошитам. Наприклад: «Це зошит. У зошиті учні пишуть букви, слова, речення. Ти теж будеш вчитись писати в зошиті. Подивись на зошит. Верхній кольоровий аркуш паперу називається обкладинкою. Візьми двома пальцями лівої руки правий куточок обкладинки і відкрий зошит. Це перша сторінка зошита, білий аркуш паперу має лінії. Подивись на лінії, покажи першу, другу лінії. Зошит завжди слід брати чистими руками». Дорослий пропонує дитині поставити крапки на верхній і нижній лініях.

Підготовка руки дитини до письма проводиться протягом року один раз на тиждень тривалістю 10—15 хвилин у ранкові години при денному світлі.

А.М. Богуш
"Розвиток мови дошкільників у сім’ї"

 

Для добавления комментария необходима регистрация и авторизация.

Реклама